Si, ja se que esteu de vacances!!!!!! Jo tambè!! L'estiu es moment per descansar de l'esforç fet durant el curs i per recarregar piles. No serà molta feina:
1 activitat
El curs passat vaig parlar amb el Ruben i M Gràcia per canviar un dels llibres de lectura per un de temàtica científica. El llibre en questió el trobareu a l'ABACUS o a la llar del llibre o demanar-ho a algun company de 4t B i es titula "Los científicos y sus locos experimentos" (Editorial elrompecabezas). És una bona idea llegir-ho a l'estiu perque no s'acumuli a època d'examens. Farem l'examen del llibre a principis d'Octubre i descomptarà un llibre de lectura.
2 activitat
Vosaltres heu triat l'opció de batxillerat científic i tecnològic pel proper curs i serà feina meva que en sapigueu molt però sobretot que estimeu les ciències.
Durant aquest final de curs he fet balanç de la feina feta i he trobat ,com tothom , coses positives i negatives a la meva tasca. Un punt que sempre he trobat positiu ha estat la realització de pràctiques a les assignatures de tecnologia, física i química. Crec que la millor manera de aprendre ciència és fent ciència i per aquesta raó us he citat avui aquí.
És important per començar amb bon peu el proper curs dominar el canvi d'unitats, la notació científica i la noció de funció (demà penjaré activitats). També és important saber què és això anomenat ciència i en què consisteix el mètode científic. Anem a coneixer les regles del joc científic.
Visiteu la següent web:
http://newton.cnice.mec.es/newton2/Newton_pre/3eso/mcientifico/index.htm
Trobareu una explicació de mètode científic. També trobareu un exemple de mètode científic: el pèndol. És interessant perquè tothom pot realitzar aquesta pràctica fins i tot a la platja. Només necessitareu cordills de diferents mides, cossos de diferents masses i un cronòmetre (el proper curs haureu de portar cronòmetre a les pràctiques). Amb aquest material i seguint el mètode científic experimental repetirem els passos de Galileo (pare del mètode científic es podria dir) per explicar el moviment d'un pèndol.
El primer que heu de decidir són les magnituds que determinen el moviment del pèndol. Una magnitud és una característica mesurable (per exemple la temperatura del pèndol, la velocitat, la massa,etc). No totes seràn importants i es feina del científic esbrinar quines estan relacionades i de quina manera.
Un cop sabem quines són les magnituds hem de dissenyar l'experiència.
Realitzareu les primeres hipòtesis i observareu si aquestes es verifiquen experimentalment. Recollireu les dades i les representareu gràficament.
Si aquestes dades confirmen la hipòtesi les lleis i fòrmules seran certes i es podran replicar i tornar a verificar. Si no es confirma la hipòtesi aquesta s'haurà de reformular i repetir el procés.
Per ajudar-vos penjarè el guió de la pràctica (només si la necessiteu perque no us en sortiu) i alguns informes del curs passat perque sabeu què us demano.
Aquest és un treball d'estiu que us anirà molt bé pel treball de recerca. És obligatori presentar-ho quan començi el curs.
Primer voldria asegurarme que tothom és al corrent d'aquesta activitat i per això us demano una confirmació al correu david@colegiosagradafamilia.net o un comentari al blog.
Bon estiu! Enjoy Science!
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
12 comentarios:
Hola David!
Sóc la Rocio R.R., en principi l'activitat 2 (la del pèndol) si l'entenc, però la 1 no. O sigui, nosaltres ens llegim aquest llibre dels cientifics bojos, fem l'examen a l'Octubre,i ens estalviem llegir-nos un de Català del trimestre que ve?
Contesta quan pugis, jo no agafo molt l'ordinador.
Moooolt bon estiu!
Rocio R. R.
Hola David!
Ja estic al corrent de l'activitat que s'ha de fer. A veure si m'ensurto...
Bon estiu!
Eva Codina.
Hola David! La actividad 1 la entiendo, pero la 2 no. Bueno, me pasare por el blog para estar mas al corriente de esto. Buen Veranoo! Paula Vivas.
Hola! 3 de 20 !!!! No està malament jeje.
Rocio aquest llibre farà que hagueu de llegir un menys de català o castellà.
La idea de la segona activitat no és exigir-vos que sigui perfecta sino que quan comenci el curs ussoniaixò del mètode científic i ajudar-vos pel treball de recerca.
Paula al guio diu pas per pas el que has de fer. Però la idea és que ho intenteu vosaltres sols.
L'objectiu no és que us estreseu sino que gaudiu a l'estiu. Si ja se que un pèndol no és la megadiversió però...
Estaré per aquí uns dies més abans de marxar de viatge per tooota europa!!
hola David, soc en Ferran, l'activitat nº 2, es tracta de fer un pendol i de cronometra cuan triga a parar-s'hi o alguna cosa mes que no he esmentat? Bon Estiu, Bon Viatge pels 27, Adeu
Ferran es tracta primer d'esbrinar quantes magnituds del pèndol podem canviar. Magnitud és tot alló que es pot mesurar del pèndol(per exemple la llargada del fil). Després haurieu de fer alguna hipòtesi (per exemple si té més llargada la seva temperatura és major). Això últim seria un exemple per no donar-vos la solució directa. Mesurar el temps que triga a aturar-se seria una mica complicat. Quan diries que el pèndol s'ha aturat totalment? Però és interesant saber si aquest temps de aturada dependria de la llargada delfil per exemple. Pots investigar-ho i estaries fent ciència! Farias una hipòtesi per exemple a més llargada més temps triga a aturar-se i després es questió de experimentar-ho.
Molta sort a tots!
Us agraeixo els vostres comentaris i agrairia tambè que avisesiu als demés perque participesin.
Per cert, al guió són els pasos a seguir però si voleu posar-os a la pell de Galileo és millor no llegir-ho. Seria com aquell amico amiga que us diu el final de la peli abans de veure-la.
Molta sort i moltes gràcies per la vostra participació. Esteu treballant per que el proper curs sigui més fàcil.
Hola David!!
Sóc la Ingrid. Et vaig enviar un correu per confirmar-te que vaig entrar al bloc. Una pregunta: els exercicis de repàs quan els penjaràs?
AAA que passis un bon estiu!!!
Ingrid.
Que añito me espera contigo Ingrid!!!!!
jejeje
A ver si los preparativos de las vacaciones por Europa me dejan colgarlos hoy!
va, aqui una de les ultimes que s'entera d'aixo! xddd
La segona activitat s'ha de presentar obligatoriament al començament de curs?
Es pot fer en parelles? :) xd
i el llibre ho tenen tots els que l'ant passat anaben a 4rtB? :)
BOOOOON ESTIIIU A TOTS! (L)
y os veeo en septiembree! :P
Hola a tots! Ja he tornat de vacances. Esperoque us hagi anat molt be el descans.
Laura el treball és individual i vist que no tothom s'ha connectat NO serà obligatori pel primer dia. Crec que és molt interessant per vosaltres de cara al proper curs fer-ho. Fins aviat.
El llibre ho han de tenir tots!
Publicar un comentario